torsdag 17 mars 2011

när den tar över allt jag är och har.


Vi lever i vår egen värld
Där går vi långt och benen bär
Allt vi behöver det finns där
Vi lever i vår egen värld

Och jag känner mig så trygg hos dig
Jag känner att du älskar mig
För när du säger det så tror jag dig
Jag känner mig så trygg hos dig

Och jag går med dig överallt
I sommarsol och vinterkallt
När tankarna tar över allt
Jag går med dig överallt

Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som ingenting
Och visst finns det dagar som det kan göra ont.

När tiden stått still allt förlänge
När man sitter och kollar ut i ingenting
När tankarna tar över och tänker fel
När hjärtat hoppar över slag, bara för att
När snön döljer steg från sommar nätter
När tomheten tar plats mellan revbenen
När syret inte har någon lust att gå in i lungorna längre
När tårarna tagit slut, så man gråter inombords
När hela kroppen skriker smärta, men man ler
När man känner hur falskt det där leendet är, men ändå får man respons på det
När man sätter kniven i hjärtat en miljon gånger utan att få ont
När man gör saker man vet att man inte borde, men man gör det för att finna lugn
När man antar att man ändå inte ska gå barbent, för sommaren inte hinner komma
När man vet att det är för många steg att gå och för många andetag att ta
När man förstår att tiden är meningslös och allt annat också
När man inser att pengar är nyckeln till allt förutom den meningslösa känslan
När vattnet inte är lagom kallt, men för varm för att nudda strupen
När andningen är något man gör som hobby
När ansiktet sticks och domnar bort
När man är ensammast i hela världen men ändå omringad av folk
När man hör men inte lyssnar
När man ser men inte tittar
När man äter men inte sväljer
När man tuggar men inte använder tänderna
När man slår men inte nuddar
När man andas men inte använder lungorna
När man pratar men inte talar
När man skriker men inte hörs
När man dansar men inte rör sig
När man får uppmärksamhet men inte syns
När man gråter men inte saltvatten
När man ljuger men inte falskt
När man talar sanning men inte sanningen
När man sover men inte blundar
När man sjunger men inte med stämbanden
Jag behöver dig